سنگ نمک آبی و صورتی مرغوب و اصل

مشخصات سنگ نمک معدنی آبی

سنگ نمک آبی رنگ ایران در دنیا با نام Persian blue salt شناخته شده است و نوعی نمک خوراکی است که بدلیل داشتن مواد معدنی ارزشمندی همچون پتاسیم، منیزیم و کلسیم و تحت شرایط آب و هوایی ویژه و نیز فشار و رطوبت به این رنگ درآمده است. این نمک تنها در ایران و در معادن سمنان و گرمسار یافت می شود و در هیچ کجای جهان تاکنون مشاهده نشده است و از این رو به دلیل کمیاب بودن و ارزش بالا قیمت بسیار بالایی نسبت به سایر سنگ نمک ها دارد و یکی از عجایب خلقت به شمار می رود. نمک آبی چه از لحاظ ارزش مالی و چه از لحاظ سلامتی با سنگ نمک های دیگر قابل مقایسه نیست.

در حالت کلی دو نوع نمک آبی ایرانی وجود دارد که یکی از انها نمک آبی کریستالی یعنی همان نمک آبی گرمسار است که یکی از شگفت انگیز ترین و کیاب ترین محصولات مجموعه ماست که خواص محصر به فردی هم دارد که در ادامه به آن می پردازیم و همچنین استخراج این نمک بسیار سخت و دشوار است. عواملی همچون نادر بودن، خواص فوق العاده و همچنین استخراج بسیار مشکل آن باعث شده است که قیمت این محصول بسیار بالا باشد و به نام الماس آبی نیز در ایران شناخته شود.

سنگ نمک آبی

و اما نوع دوم نمک آبی رنگ ایرانی نمک آبی سمنان (نمک آبی رگه شکری) نام دارد. و به صورت سنگ نمک استخراج می شود و از لحاظ خواص و ویژگی دقیقا مشابه نمک آبی کریستالی است ولی با این تفاوت که این نوع می تواند بسیار بیشتر استخراج شود و قیمت بهتری نسبت به نمک آبی کریستالی داشته باشد.

مشخصات سنگ نمک معدنی صورتی

نمک صورتی هیمالیا یکی از خالص ترین و بهترین نمک ها است و استفاده از سنگ نمک صورتی هیمالیا فواید و خواص بی نظیری را برای سلامت بدن و درمان برخی بیماری ها دارد. هیمالیا، بلندترین کوهستان دنیا که به طول 2400 کیلومتر در عرض آسیا گسترش یافته است. و صفحات قاره ای هندوستان را با آسیای مرکزی به هم متصل کرده است. جایی که این قله های سرکش سر به فلک کشیده اند، 250 میلیون سال قبل یک دریا بوده است. که در بدنه ی باستانی آبی آن، یک اکوسیستم کامل و دست نخورده وجود داشته است. از آنجا که صفحات زمین حرکت در طول ادوار مختلف هیمالیا را به سمت بالاتر سوق داد. دریا تبخیر شد و تمامی مواد معدنی حیاتی آن زیر نور آفتاب به صورت کریستالی درآمد. و شد آنچه که ما امروزه آن را با عنوان نمک صورتی هیمالیا می شناسیم.

خواص درمانی سنگ نمک آبی اصل چیست؟

سنگ نمک آبی رنگ ایران با داشتن پتاسیم طبیعی و خواص درمانی و دارویی یکی از بهترین نمک های دنیاست علاوه بر خواص درمانی طعم فوق العاده ان باعث شده که جز بهترین چاشنی های غذایی در سراسر دنیا به خصوص در کشورهای غربی باشد. شادر آور بودن نمک آبی یکی از علل دیگری است که باعث شده است طرفداران و خواهان بیشماری در کشور های اروپایی داشته باشد.

خواص درمانی نمک آبی اصل

خاصیت ضد عفونی و ضد باکتری

تنظیم فشار خون

درمان برخی نارسایی های تیروئیدی

تنظیم تعادل بدن

ضداسترس قوی

تنظیم خواب

کمک به هضم غذا

رفع برخی از مشکلات تنفسی

افزایش ایمنی بدن

جلوگیری کننده از اسپاسم عضلانی

مفید برای بهداشت دهان و دندان

و بسیاری موارد دیگر..

خواص درمانی سنگ نمک صورتی :

نمک صورتی که با دست استخراج می شود ، به دقت و با جزییات استخراج می شود ، به این معنی که تصفیه نشده و عاری از مواد افزودنی است. روند طبیعی برداشت این نمک ،مواد معدنی آن را از بین نمی برد. نمک صورتی شامل مقدار قابل توجهی مواد معدنی بیشتر از نمک معمولی است .و این همان چیزی است که به آن رنگ صورتی می دهد. یعنی به عبارت ساده تر وجود مواد معدنی در این محصول طبیعی باعث ایجاد رنگ صورتی آن شده است.

 

ممکن است که رنگ صورتی ان باتوجه به مواد معدنی ان کمی تیره تر یا روشن تر باشد.باید توجه داشت که رنگ صورتی ان با هر نوع شستشوی از بین نمی رود و یکی از راه های تشخیص نمک صورتی از اصل همین رنگ صورتی طبیعی آن است که با شستن از بین نمی رود.امروزه معدن های زیادی در کشورهای مختلف ازجمله در ایران(سمنان) در حال برداشت این ماده معدنی گرانبها هستند.

برای مشکلات معده
 گوارش
درمان تیروئید کم کار
سردرد
حساسیت فصلی آلرژی
آسم
کمخونی
ورم دست و پا و صورت
فشار خون پایین

ظرفیت عرضه مجموعه ما در این محصول محدود است ( حدود 80 تا 120 کیلو گرم در روز) بنابراین مشتریان عزیزی که این محصول را سفارش می دهند باید زمان کافی برای آماده کردن سفارش خود را به ما بدهند.

نحوه مصرف نمک آبی

سنگ نمک آبی کریستالی و پودری هیچ تفاوتی باهم ندارند و از لحاظ خواص و کیفیت کاملا شبیه هستند تنها تفاوت در ظاهر آنهاست که اگر شما نمک آبی کریستالی تهیه کردید باید انرا شسته سپس خشک کنید و در مرحله بعدی آنرا به راحتی خرد کرده و به پودر نمک آبی تبدیل کنید و مصرف کنید.

شما عزیزان می توانید برای دیدن سایر محصولات مجموعه کارخانجات نمک سمنان از جمله نمک های معدنی دیگر و نمک های تزئینی به مطلب سنگ نمک آبی چیست و گوی سنگ نمک ماساژ چیست مراجعه کنید.

این مطلب چه اندازه برایتان مفید بوده است؟

میانگین امتیاز 0 / 5. تعداد رأی: 0

منتظر اولین رای شما هستیم 👋

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *