آباژور سنگ نمک

آباژور سنگ نمک


آباژور سنگ نمک چیست و چه مزایایی دارد؟

آباژور وسیله ای است برای پخش و تابش هرچه بیشتر و بهتر نور که گاه به آن نور تاب هم گفته می شود. در واقع در تعریف آباژور باید گفت نوعی پوشش برای چراغ ها یا لامپ ها است تا نور آن ها را ملایم تر و بیشتر بازتاب دهد. انواع آباژور ها از گذشتگان تا به امروز وجود داشته اند که علاوه بر ایجاد نور و روشنایی از آن ها به عنوان یک عامل برای زیبایی و تزیینات دکوراسیون منزل و اتاق خواب استفاده می شده است. اکثر آباژور ها از یک پایه و یک شید که متصل به پایه است تشکیل شده است و یک سیم رابط که از یک سر به پریز و از یک سمت دیگر به لامپی که در زیر شید جا دارد درست شده است. و اکثرا نور از بالا و پایین شیدها پخش می شود. معمولا آباژور به دو صورت قدی پایه دار و انواع رومیزی وجود دارد ولی تنوع طرح و جنس این محصولات بی نظیر و وسیع است. به گونه ای که انواعی از جنس های مختلف با پایه هایی از جنس، برنج، استیل و فلز یا چوبی، شیشه ی و …. و همچنین آباژور هایی با شید هایی از جنس پارچه، فومی، شیشه ای، طلقی و….نیز موجود می باشند. همه ی ما می دانیم که تنوع طرح و رنگ در هر وسیله ای از جمله انواع آباژور ها بی نظیر و غیر قابل شمارش هستند. اما موضوع مورد بحث ما در این مقاله در ارتباط با انواعی از آباژور هایی است که به سبک مدرن طراحی شده اند و علاوه بر ایجاد نور و زیبایی خواص درمانی هم دارند با ما همراه باشید تا در ادامه شما را با انواع آباژور سنگ نمک و مزایا و خاصیت های آن ها آشنا کنیم.

آباژور سنگ نمک چیست؟

آباژور سنگ نمک در واقع نوعی از انواع آباژور هاست با این تفاوت که از سنگ نمک طبیعی ساخته شده است و علاوه بر مزیت روشنایی بخشی خاصیت ها و ویژگی های فراوانی دارد. کریستال نمک از کم ترین مواد معدنی است که ساختار اتمی آن الکتریکی است. به موجب همین خاصیت است که کریستال نمک می تواند از حالت بلوری به مایع و از حالت مایع به شکل بلور در بیاید. چنین قابلیت تغیرات یونیزاسیون طبیعی سبب می شود که سنگ نمک شارژ الکتریکی تولید کند و دانشمندان و طراحان انواع آباژور ها با توجه به این خاصیت سنگ نمک و ویژگی های منحصر به فرد دیگرش از آن در تولید انواع آباژور ها استفاده کرده اند که بی شک از استقبال بی نظیری هم برخوردار بوده است و معمولا این نوع آباژور ها را با نام آباژور های نمکی می شناسند که استفاده از آن ها در فضای خانه و اتاق ها زیبایی و جلوه ی بی نظیری در کنار خواص بی شمار دیگرشان دارد. درخشش زیبای بلور سنگ نمک هر چشمی را خیره و هر توجه ای را جلب خواهد و گفتیم که خواص و مزیت های بسیاری را هم شامل می شوند که در ادامه به بیان مزیت های آباژور های نمکی وبلور سنگ نمک می پردازیم:

مزیت ها و ویژگی های کاربردی آباژور نمکی

۱_ مزایای یونیزاسیون بلور سنگ نمک و تصفیه ی محیط پیرامون

در دنیای امروزی با توجه به پیشرفت تکنولوژی و استفاده ی روزانه ی افراد از این وسایل تکنولوژی یافته عموم مردم در معرض امواج الکترومغناطیسی  ناشی از این لوازم الکترونیکی امثال موبایل، تبلت، کامپیوتر، تلوزیون، لوازم خانگی و …. خواهند بود و علم ثابت کرده است که یون های مثبت فرستاده شده از این تجهیزات الکترونیکی دلیل و عامل بسیاری از بیماری ها خواهد بود. این یون های مثبت می تواند سبب عواملی چون خستکی مزمن، افزایش سطح استرس و کاهش ایمنی و توان بدنی افراد گردد. تنها راه از بین بردن این مشکلات خنثی کردن این یون های مثبت است که توسط یون های منفی صورت می گیرد. بنابراین استفاده از آباژور های سنگ نمک می تواند در این زمینه کمک شایانی را به عمل بیاورد. چرا که بلورهای درخشنده نمک از تولید کننده یون های باردار شناخته شده اند و می توانند اثرات سوء امواج را که توسط یون های مثبت است را از طریق یونیزاسیون که تولید یون منفی را شامل می شود از بین ببرد از این رو است یونیزاسیون بلور سنگ نمک به تصفیه ی محیط می پردازند و این امر از مزایا و قابلیت های منحصر به فرد آباژور های نمکی محسوب می شود.

۲_ آباژور سنگ نمک یک دستگاه و عامل مهم در تصفییه ی هوایی طبیعی

از دیگر خاصیت های سنگ نمک که یک ویژگی مهم در آباژور های نمکی تلقی می گردد . ویژگی رطوبت پسندی بلور سنگ نمک است. به این صورت که سنگ نمک کششی یه رطوبت از جمله مولکول های آب در محیط دارد و پی این روند مولکول های آب را از هوا جذب خواهد کرد و این امر سبب می شود که گرد و خاک و دود و آلودگی های موجود در بخار آب هوا را جذب کند و در نتیجه به تصفیه ی هوای طبیعی می پردازد. از ویژگی های منحصر به فرد دیگر این سنگ و آباژور های نمکی این مزیت است که در اطراف و میحیط پیرامون خود هوایی سالم و پاک را برای تنفس ایجاد می کند که نقش بسیار مهمی در بهبود مشکلات تنفسی و ریوی دارد.

۳_ آباژور سنگ نمک عاملی برای بهبود و کاهش علائم آسم و آلرژی

بارها دیده ایم افرادی که از بیماری های تنفسی و حساسیت های دستگاه تنفسی رنج می برند به هنگام عود بیماری مجبور به استفاده از انواعی از اسپری ها برای بهبود وضعیت خود هستند. شاید برایتان جالب باشد که بدانید برخی از این اسپری ها با نام اسپری نمک صورتی هیمالیا وجود دارند که عامل بهبودی و کاهش علائم آسم و آلرژی هستند در واقع در ساختار ترکیباتی این اسپری ها از خواص سنگ نمک به کار برده شده است . حال توصیه ما برای افرادی که بیماری های زمینه ای دستگاه تنفسی دارند مانند انواع آلرژی ها برونشیت و یا… دارند از انواع آباژور های نمکی که از بلور سنگ نمک ساخته شده اند در فضای منزل یا اتاق خوابشان استفاده کنند. با این کار هم به زیبایی و نور پردازی محیط پیرامون خود پرداخته اند و هم عاملی برای بهبود بیماری و مشکلات خود را یافته و نگه داری کرده اند.

۴_ بهبود عملکرد دستگاه تنفسی با استفاده از آباژور سنگ نمک

گفتیم که بلور سنگ نمک یکی از منابع تولید کننده ی یون های منفی است و این بلور پس از تولید این یون های منفی را به محیط پیرامون خود انتقال می دهد حال می خواهم شما را با یکی از دیگر مزیت های این امر و البته ویژگی های منحصر به فرد سنگ نمک آشنا کنم . تحقیقات و مطالعات دانشمندان نشان داده است که یون های منفی دلیلی برای افزایش فعالیت های منفی مژک ها هستند منظور از مژک ها همان موهای ریز در سلول های پوششی مجرای تنفسی است. افزایش تحرک این مژک ها و باعث ایجاد تخللی در عملکرد دستگاه تنفسی خواهد شد. جالب است بدانید که یکی از راه های از بین بردن یون های مثبت و کاهش فعالیت های بارز مژک ها وجود یون های منفی در محیط است از این روست که توصیه می شود از آباژور های سنگ نمک در محیط استفاده کنید تا با تولید یون های منفی سبب از بین رفتن یون های مثبت باردار شوند و در بهبود عملکرد دستگاه تنفسی به شما کمک کنند.

۵_  خاصیت انرژی بخش بودن سنگ نمک موجود در آباژور های نمکی

کمی قبل تر بیان کردیم که از خاصیت های بلور نمک موجود در آباژور های نمکی تولید یون های منفی و خنثی کردن یون های باردار مثبت است. از دیگر مزایای از بین رفتن یون های باردار توسط بلور نمک افزایش سطح انرژی در محیط است . به همان میزان که وجود یون های باردار باعث تضعیف انرژی بدن و خستگی و رخوت انسان می شود افزایش یون های منفی در محیط سبب ایجاد احساس قوت و انرژی بیشتر بدن می گرد در واقع آباژور های بلور سنگ نمک علاوه بر ورشنایی بخشیدن به فضا انرژی بخش هم هستند.

۶_ اثرات مثبت آباژور سنگ نمک در کیفیت و آرامش خواب شبانه

در دکوراسیون  و وسایل مورد نیاز هر اتاق خوابی برای داشتن محیطی توام با آرامش جهت استراحت و خواب شبانه نیاز به یک آباژور است که بیان کردیم انواع مختلفی هم دارند. اما قابل ذکر است که اکثر افراد  به دلیل قرار گرفتن در معرض یون های مثبت در هوا و …. دچار مشکلاتی نظیر الگوهای خوابی نامنظم و یا بی خوابی های شبانه می گردند چرا که یون های مثبت سبب پایین آمدن سطح اکسیژن مغز و در نتیجه مشکلاتی نظیر بی خوابی می شود توصیه ما برای رفع این مشکلات و داشتن آرامش و کیفیت خواب شبانه استفاده از انواع آباژور های بلور نمک است تا محیط اتاق خواب را به یک فضایی توام با آرامش و عاری از هرگونه یون ها باردار مزاحم کند و خوابی آرام و با کیفیت را برایتان به همراه داشته باشد و شما را از مشکلات بی خوابی رها سازد.

این مطلب چه اندازه برایتان مفید بوده است؟

میانگین امتیاز 0 / 5. تعداد رأی: 0

منتظر اولین رای شما هستیم 👋

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *