آیا می دانید که نمک معمولی و نمک آبی به چه دلیل در آکواریوم ها مورد استفاده قرار می گیرد؟ آیا از قیمت خرید و فروش نمک آکواریوم خارجی در بازار ایران مطلع هستید؟ ایران تولید نمک آکواریوم را در کارخانه ها انجام می دهد یا نه؟

می دانید که هرگاه در رابطه با میزان شوری و سختی آب صحبت به میان می آید، منظور میزان نمک محلولدر آب است. این مسئله یکی از مسائلی است که مد نظر دارندگان آکواریوم و کسانی است که در نگهداری انواع ماهی ها سر رشته دارند.

میزان نمک موجود در آب، برای انواع ماهی ها متفاوت می باشد. به همین دلیل است که ماهی ها را به دو دسته آب شور و آب شیرین تقسیم بندی کرده اند.

همانطور که می دانید، آب های تصفیه شده که ممکن است از کوه ها، چاه ها و یا رودخانه و دریا ها به منازل ما راه پیدا کند، تصفیه شده و میزان املاح موجود در آن از قبیل نمک، حذف و یا کاهش داده می شود. با توجه به اینکه ماهی هایی که در دریا و رودخانه ها زندگی می کنند به میزان بیشتری از نمک نیاز دارند، باید به آب آکواریوم آن ها، نمک های مخصوصی را اضافه کرد.

فواید نمک آکواریوم چیست؟

می دانید که در حالت کلی، نمک و نمک ریزپاش می تواند خاصیت ضد عفونی کنندگی داشه باشد. این مسئله تنها خاص انسان های مصرف کننده نمک نبوده و می تواند تاثیر ضد عفونی کنندگی نمک در ماهی ها هم مشاهده شود.

از فواید استفاده از نمک در آکواریوم، می توان به موارد زیر اشاره نمود:

  1. جلوگیری و کاهش استرس اسمزی که به شش ماهی ها وارد می شود.
  2. درمان و یا پیشگیری بیماری های نیتریت که ماهی های آکواریوم را تهیه می کند.
  3. از بین بردن باکتری، میکروب و انگل های خارجی که ممکن است به ماهی آسیب برسانند.
  4. بهبود بخشیدن به زخم ماهی ها در آکواریوم به کمک ایجاد لایه های محافظتی بر روی پوست ماهی.
نمک آکواریوم

البته درست است که نمک آکواریوم فوایدی از این قبیل را برای ماهی به همراه دارد. اما جالب است بدانید که در برخی از موارد، شما مجاز نیستید که از نمک در آکواریوم استفاده کنید. چند مورد از مواردی که استفاده از نمک در آکواریوم را مانع می شود:

  • هنگامی که ماهی ها به نمک حساس هستند و نمک ممکن است به آن ها آسیب برساند.
  • هنگامی که گیاهان زنده در آکواریوم استفاده می شود.

در چنین مواردی، لازم است ماهی ها را از آکواریوم خارج کرده و عملیات ضد عفونی کردن به کمک نمک آکواریوم را در ظرف های جداگانه ای بر روی ماهی انجام داده و باز آن ها را به محل اصلی خود بازگردانید.

متاسفانه ایران چندان سر رشته ای در زمینه تولید نمک آکواریوم نداشته و نمک های آکواریومی که در بازار موجود است، محصول کشور های خارجی می باشد. طبق عکسی که در بالا قرار داده شده است، می توانید انواع نمک آکواریوم را که ممکن است شما هم روزی به کارتان آید، مشاهده کنید.

برای خرید نمک آکواریوم، نیاز است که ابتدا از کیفیت نمک، موادی که به آن اضافه شده و نحوه تولید آن مطلع شوید.

البته قیمت نمک آکواریوم هم می تواند یکی دیگر از مسائل مهم در خرید نمک مورد نظر باشد. این اطلاعات از طریق سایت های اینترنتی که نمک آکواریوم خارجی را در گالن هایی با اندازه های مختلف به فروش می رسانند، قابل پیدا کردن خواهد بود.

توجه داشته باشید که باید در خصوص هر نوع ماهی که در آکواریوم نگهداری می کنید، میزان مشخصی از نمک را استفاده کنید.

زیرا ممکن است ماهی به نمک بیشتر و یا ماهی دیگری اصلا به نمک محصوص در آب نیاز نداشته باشد.

 

 

جهت خرید و فروش این محصول میتوانید با ما در ارتباط باشید:مدیر فروش: مهندس بهزاد بیوتی
راه های ارتباطی:شماره موبایل: 09120437535شماره موبایل: 09364130149آدرس کانال: businesssalt@

این مطلب چه اندازه برایتان مفید بوده است؟

میانگین امتیاز 0 / 5. تعداد رأی: 0

منتظر اولین رای شما هستیم 👋

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *