آشنایی با نمک صورتی+خواص آن

با وجود طعم مطبوع نمک صورتی هیمالیا، به دلیل ید کم آن کارشناسان توصیه می کنند افراد کمتر از این نمک استفاده کنند و از همان نمک سنتی برای حفظ سلامت بدن خود بهره ببرند.

آشنایی با نمک صورتی+خواص آن

نمک صورتی از دل کوه‌های هیمالیا استخراج می‌شود و میلیون‌ها نفر از سراسر جهان آن را مورد استفاده قرار می‌دهند.

نمک صورتی از معادن سنگ نمک در منطقه پنجاب پاکستان در نزدیکی کوه‌های هیمالیا استخراج می شود. کمیاب بودن این نمک باعث شده تا تبلیغات فراوانی درباره خواص درمانی آن در سطح جهانی مطرح شود و میلیون ها نفر در سراسر جهان مایل به استفاده از آن باشند.

مردم ادعا می کنند نمک صورتی هیمالیا از نمک معمولی سالم تر است. نمک صورتی هیمالیا از نظر شیمیایی شبیه نمک سفره است. این ماده حاوی ۹۸ درصد کلرید سدیم است.

بقیه نمک از مواد معدنی کم نظیر پتاسیم ، منیزیم و کلسیم تشکیل شده است . این مواد  به نمک رنگ صورتی روشن می دهد. این مواد معدنی باعث تفاوت نمک هیمالیا با نمک معمولی می شود.

فواید نمک صورتی هیمالیا :

کریستال هیمالیا حاوی مواد معدنی خاصی مانند پتاسیم ، کلسیم و منیزیم است که آن را بسیار با ارزش می کند. اعتقاد بر این است که حاوی ۸۴ ماده معدنی است! در اینجا برخی مزایای سلامتی شگفت انگیز از نمک هیمالیا وجود دارد که قطعاً آن را  از نمک معمولی برتر می کند.

آب نمک صورتی هیمالیا برای بیرون راندن سموم

بهترین راه برای تجربه فواید نمک هیمالیا ، تهیه آب آن است. این آب است که به طور کامل با نمک طبیعی اشباع شده است. یک کوزه بردارید و ۱/۴ از آن را با نمک هیمالیا پر کنید. سپس آب را اضافه کنید تا کاملاً پر شود. درب کوزه را ببندید و بگذارید یک شب بماند. تا صبح نمک در آب حل می شود و اگر اثری از نمک در انتهای شیشه باقی مانده باشد ، نشان می دهد که آب تمام نمک را به طور کامل جذب کرده و کاملاً اشباع شده است. حالا ۱ قاشق چایخوری این آب را در یک لیوان آب معمولی مخلوط کرده و هر روز صبح میل کنید. نوشیدن این آب به متعادل کردن pH در بدن کمک می کند ، سموم را بیرون می کشد ، انرژی شما را بهبود می بخشد و بدن همیشه شما را آبرسانی می کند. از نظر علمی ، یون های دارای بار منفی در نمک خالص و مواد معدنی وارد سلول ها می شوند و سموم از آنها خارج می شوند.

تنظیم قند خون و تعادل هورمونی

یک دوز روزانه نمک هیمالیا می تواند جریان مناسب مایعات را در بدن تضمین کند. تعادل مناسب مواد معدنی و هورمونها می تواند به بهبود حساسیت به انسولین کمک کند و از بروز ناگهانی قند خون جلوگیری کند.

 هضم را بهبود می بخشد

روند هضم در واقع از دهان شروع می شود و نمک هیمالیا می تواند به فعال شدن غدد بزاقی شما که آمیلاز را آزاد می کنند (آنزیمی که به هضم کربوهیدرات کمک می کند) کمک کند. بعداً ، در معده اسید هیدروکلریک و همچنین آنزیمی را که هضم پروتئین است تحریک می کند و بیشتر به تجزیه مواد غذایی کمک می کند. نمک هیمالیا می تواند به فعال شدن غدد بزاقی شما کمک کند.

 نمک درمانی برای مشکلات تنفسی

نمک درمانی فرایندی است که از نمک خالص هیمالیا برای درمان بیماری های تنفسی استفاده می کند. در بعضی موارد از استنشاق نمک برای بیماری های تنفسی استفاده می شود. هنگامی که این هوای شور استنشاق می شود ، این ذرات در کل دستگاه تنفسی حرکت می کنند و خاصیت ضد باکتری و ضد میکروبی نمک ریه ها و سینوس های شما را تمیز می کنند. از نمک درمانی نیز برای درمان آلرژی های فصلی و احتقان قفسه سینه استفاده می شود.

حمام نمک

خیساندن بدن در حمام آب نمک هیمالیا می تواند شگفتی هایی برای جوانسازی پوست شما ایجاد کند. از طریق فرآیند جذب پوستی ، پوست شما تمام مواد معدنی موجود در آن را دریافت می کند. به عنوان مثال ، کروم با آکنه مبارزه می کند ، روی جای زخم را درمان می کند و گوگرد پوست شما را صاف نگه می دارد. منیزیم جذب شده از طریق نمک هیمالیا می تواند در تسکین گرفتگی عضلات و بافت نرم کمک کند. آن را به آب گرم اضافه کنید تا احساس طراوت و انرژی شود.

کاهش فشار خون

به علت محتوای سدیم بالای این نمک، گفته می شود که نمک هیمالیا قابلیت کاهش فشار خون را دارد که بسیاری از افراد را از کوره به در می کند. هرچند تمام عمر به شما گفته ایم که مصرف زیاد نمک موجب صعود فشار خون ما می شود اما کمی تجدید نظر کنید و بلاخره خواهی فهمید که استثناهایی هم وجود دارد. گفته می شود که تمامی نمک های هیمالیای طبیعی در تهیه نمک طعام استفاده می شوند که دروغ است، بدن شما در واقع زمان بیشتری برای تجزیه مواد معدنی دارد. بدن ما به آب بیشتر جهت دفع سدیم اضافی نخواهد داشت، علاوه بر آن نیز آب زیادی جذب نخواهید کرد و بدن شما مجبور به سخت کار کردن نخواهد بود.

تنظیم PH و کاهش ریفلاکس اسیدی

حالت غیر متعادل PH مشکلی برای بسیاری از افراد است که می تواند منجر به تمامی مشکلات سلامتی ناشی از نقص ایمنی، از دست دادن تراکم استخوان، ایجاد سنگ کلیه و اضافه وزن شود. شما می توانید PH بدن خود را با استفاده از آزمایش متوجه شوید. ادرار باید PH در حدود ۶/۵ داشته باشد که این مقدار در صبح کم و در بعدازظهر کمی بالاتر است. بزاق دهان باید PH در حدود ۶/۵ تا ۷/۵ در طی روز داشته باشد. بیشتر افراد مبتلا به عدم تعادل PH پایین، می توانند این مشکل را به خوبی با نوشیدن محلول دارای نمک هیمالیا درمان کنند.

مستحکم کردن بدن

بسیاری از مواد معدنی یافت شده در این نمک، برای تثبیت قوت استخوان ها و بافت های پیوندی، بسیار حیاتی می باشند. همچنین به ویژه برای بازسازی ماهیچه ها و گردش خون حیاتی می باشند. اگر دچار اختلالات سرد مانند آرتروز، شکستن استخوان ها یا خستگی روحی می باشید؛ مصرف منظم نمک هیمالیا را در دستور کار داشته باشید.

برای تسکین گلو درد

حق با مادر است وقتی به شما می گوید که آب نمک غرغره کنید تا گلو دردتان خوب شود. آب نمک نه تنها درمان فوری برای همه چیز است، بلکه می تواند باکتری ها را کشته، خلط ها را نرم و درد را تسکین دهد.فقط نصف قاشق چایخوری نمک هیمالیا را با یک فنجان آب گرم مخلوط نموده و سپس غرغره کنید.

کمک به هیدراتاسیون

برخی بر این باورند که اضافه کردن نمک صورتی به وعده های غذایی یا نوشیدنی ها می تواند به بدن کمک کند تا به تعادل مایعات بهینه برسد و از کم آبی بدن جلوگیری کند.

درست است که سدیم برای حفظ تعادل مناسب مایعات لازم است. اما این در مورد سدیم از منابع دیگر و همچنین نمک صورتی هیمالیا نیز صادق است.

این مطلب چه اندازه برایتان مفید بوده است؟

میانگین امتیاز 0 / 5. تعداد رأی: 0

منتظر اولین رای شما هستیم 👋

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *