سمنان قطب تولید نمک در ایران

با وجود وجود معادن نمک متعدد در استان سمنان ، کمبود واحدهای فرآوری ای این ماده معدنی یکی از مشکلات توسعه این صنعت است .

در استان سمنان ۳۰ واحد فرآوری نمک وجود دارد که این میزان در مقایسه با استخراج و تولید این محصول کافی نیست.
سالانه بیش از یک و نیم میلیون تن سنگ نمک از معادن استان سمنان استخراج می شود.
استخراج نمک و واحدهای فرآوری آن برای ۲۸۰۰ نفر به صورت مستقیم و غیر مستقیم اشتغال ایجاد کرده است

شرکت نمک سمنان به منظور تخصصی کردن این صنعت و همچنین استفاده از توانمدیها و ظرفیتهای منطقه گرمسار به عنوان بزرگترین پتانسیل و دارا بودن بزرگترین و قنی ترین معادن نمک کوهی در خود سرانجام با هدف تجمیع فروش و ظرفیتهای هشت واحد تولیدی و معدن نمک در استان سمنان، منطقه گرمسار تاسیس گردید.

– نمک های کوهی: بیش از ۱۰ نوع محصول نمک کوهی با تنوع در آنالیز و اندازه کلوخه یا خاک نمک و … موجود می باشد که بر حسب نوع مصرف و نیاز مشتری ارائه می گردد. شرکت نمک سمنان محصولات نمک های کوهی خود را در انواع (کلوخه نمک درجه یک، کلوخه نمک به اندازه دلخواه مشتری، کلوخه نمک دامداری، کلوخه نمک ویژه، کلوخه نمک برش خورده یا همان نمک های قالبی، کلوخه نمک رنگی (آبی، نارنجی و…)، خاک نمک، نمک آسیابی، نمک مخصوص جاده بااستاندارد اروپا، نمک مخلوط و…) تقسیم کرده است که خلوص نمک های کوهی برابر مدارک و آنالیزهای مستند موجود بین ۹۷% تا ۹۹٫۳% می باشد.

– نمک های صنعتی و دانه بندی شده: بیش از ۱۶ نوع نمک دانه بندی و صنعتی بر حسب سایز مورد درخواست با تنوع بسیار بالا در نوع بسته بندی و حتی تنوع در پارامترهای شیمیای محصول جهت صنایع پتروشیمی، حفاری، نفت، دباغی، کاغذ سازی، شوینده، ریسندگی و بافندگی، اسید سازی و سیمان قابل ارائه است.

– نمک های بهداشتی، تبلور مجدد و خوراکی: جهت مصارف خوراکی و فروشگاهی در بسته بندی های ۴۰۰ گرمی تا ۱ کیلوگرمی ارائه می گردد. جهت کارخانجات تولید و بسته بندی مواد غذایی بسته بندیهای ۲۵ کیلوگرمی و بیگ بگ های یک تنی نیز موجود می باشد.

این مطلب چه اندازه برایتان مفید بوده است؟

میانگین امتیاز 0 / 5. تعداد رأی: 0

منتظر اولین رای شما هستیم 👋

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *