آیا می دانستید بهترین نوع نمک صنعتی و یا خوراکی، محصول کشور ایران است؟ به نظر شما، نمک صنعتی ایران، می تواند استخراج شده از معادن کدام شهر های کشور باشد؟
نمک، نه تنها می تواند به عنوان یک چاشنی خوب برای غذا ها مورد استفاده قرار گیرد، بلکه خواص درمانی زیادی هم دارد. البته نمک استفاده های دیگری همچون صنایع مختلف را شامل می شود و مواد اولیه مورد نیاز بسیاری از کارخانه های صنعتی، همین نمک می باشد.
مسلما می دانید نمک خوراکی چیست و چه ویژگی هایی دارد. برای اینکه بیشتر بدانید، باید گفت که نمک در صورتی مناسب برای خوردن و استفاده های غذایی می باشد، که ناخالصی های آن کم بوده و درصد خلوص آن چیزی در حدود نود و نه درصد به بالا باشد. اگر چیزی غیر است باشد و درصد خلوص نمک در حدود نود و پنج درصد به پایین باشد، نوعی نمک صنعتی به شمار می رود.

نمک صنعتی چیست؟

همانطور که گفته شد، از میزان خلوص نمک صنعتی مطلع شدید. شاید این سوال در ذهنتان به وجود آید که نمک صنعتی می تواند چه کاربرد هایی داشته باشد و یا موارد استفاده از نمک صنعتی در صنایع مختلف چیست؟
در رابطه با این سوال، باید گفت که نمک چیزی است که محدوده مصرف گسترده ای دارد و نمی توان استفاده از آن را به مصرف خوراکی و یا غیره محدود نمود.
آب هایی که می آشامید، محصولات کشاورزی که خریداری می کنید و حتی دام هایی که گوشت آن ها به مصرف روزانه شما در می آیند، نمک در تولید و پرورش آن ها نقش بسیاری داشته است.
البته باز هم استفاده از نمک و کاربرد نمک، محدود به مسائل گفته شده نمی باشد و بسیاری از کارخانه های تولیدی به منظور ضد عفونی کردن محصولات و یا خط تولید خود و مواردی از این دسته، نمک را به کار می برند.
طبق آمار های به دست آمده، بیشترین مصرف نمک در کل جهان، برای مصارف صنعتی بوده و میزان کمی از آن برای استفاده های خوراکی در نظر گرفته می شود.
حال که با نمک صنعتی و کاربرد های آن آشنا شده اید، لازم است در رابطه با تولید و بهترین نوع آن هم اطلاعاتی کسب نمایید.

نمک صنعتی

تولید نمک در ایران

به دلیل داشتن معادن زیاد سنگ نمک در ایران، این کشور در لیست کشور هایی قرار گرفته که بیشترینتولید نمک را در جهان به خود اختصاص داده اند. ایران رتبه 20 پر تولید ترین کشور های نمک را از آن خود کرده است.
این مسئله می تواند یک موفقیت برای ایران به حساب آید.
جالب است بدانید که بهترین نوع نمک صنعتی و خوراکی، در ایران تولید شده و به همین دلیل، نمک ایران می تواند در زمره بهترین ها قرار گیرد.
معادن نمک سمنان که شهر هایی از قبیل گرمسار را شامل می شود، جزو اصلی ترین بخش های کشور است که عمده نمک از این معادن استخراج شده و هم برای مصارف داخلی مورد استفاده قرار می گیرد و هم اینکه برای صادرات به کشور های مختلف در نظر گرفته می شود.
ایران با صادرات و فروش بهترین نمک صنعتی ایرانبه کشور های مختلف، می تواند سالانه درآمد زیادی از این راه کسب نماید و این سبب می شود تا ایران در صنعت تولید نمک صنعتی و …، پیشتاز در این عرصه محسوب گردد.

 

جهت خرید و فروش این محصول میتوانید با ما در ارتباط باشید:مدیر فروش: مهندس بهزاد بیوتی
راه های ارتباطی:شماره موبایل: 09120437535شماره موبایل: 09364130149آدرس کانال: businesssalt@

این مطلب چه اندازه برایتان مفید بوده است؟

میانگین امتیاز 0 / 5. تعداد رأی: 0

منتظر اولین رای شما هستیم 👋

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *