آیا می توانید فواید استفاده از نمک دریایی تصفیه شده را بازگو کنید؟ به نظر شما، نمک خوراکی باید یددار باشد یا بدون ید؟ دلیل مفید بودن نمک دریایی چه می باشد که به استفاده از آن توصیه شده است؟
نمک طعام به کمک استخراج از معادن و تبخیر آب دریا به دست می آید. این نمک ها در ابتدای کار مناسب برای طعام نبوده و باید تحت عملیاتی قرار گیرند تا مناسب برای مصرف غذایی شوند.
اگر در زمینه های علمی پیرامون مصرف شکر و نمک اطلاعاتی در اختیار داشته باشید، می دانید که متخصصان تغذیه برای مصرف روزانه هر فرد از نمک، مقدار 5 گرم را در نظر گرفته اند. این مقدار نمک هم می تواند از طریق آب به بدن وارد شود و هم می تواند به کمک خوردن غذا های مختلف به بدن انسان راه پیدا کند.
می توان گفت که نمک به دلیل عناصری که دارد، کاملا مفید بوده و استفاده های دارویی از آن در گذشته قابل انکار نیست. اما اگر به درستی و به اندازه مصرف نشود، حتی ممکن است مرگ را سبب شود. متاسفانه مردم ایران، بیش از مقدار تعیین شده در روز از نمک استفاده می کنند و میانگین مصرفی نمک در ایران برای هر فرد در روز، چیزی در حدود 15 گرم است و این مقدار بسیار زیادی است. البته همانطور که گفته شد، این میانگین بوده و ممکن است هر فرد در واقعیت، کمتر یا حتی بیشتر از این مقدار از نمک استفاده کند. به همین دلیل است که درصد افراد مبتلا به فشار خون در ایران، بیشتر از کشور های جهان اول می باشد.

تفاوت نمک دریایی با نمک معدنی

همانطور که گفته شد، بخشی از نمک موجود در بازار، نمک به دست آمده از تبخیر آب دریا می باشد. این نوع از نمک که نمک دریایی نام گرفته، دارای عناصر بسیار مفیدی است. شاید برایتان جالب باشد، اما در جهان حدود 116 عنصر شناخته شده است که 84 عنصر مفید آن در نمک دریایی یافت می شود.
این مسئله بدین معناست که نمک دریا نه تنها می تواند بسیاری از نیاز های بدنی را تامین کند، بلکه می تواند کمبود وجود برخی از عناصر مفید در بدن فرد مصرف کننده را جبران نماید.
برای همین است که بیشتر به مصرف نمک دریایی توصیه شده تا نمک معدنی.
اما جالب است بدانید که نمک دریایی همانند نمک های معدنی، ناخالصی هایی را هم شامل می شود که اگر این ناخالصی ها از نمک دریا حذف نشود و به مصرف انسان در بیاید، ممکن است به مرگ وی منجر شود. چون در دریا آلودگی های زیادی وجود داشته که این آلودگی ها ممکن است با نمک دریا مخلوط شده باشد. به همین منظور، نمک دریایی خوب و مرغوبی را خریداری نمایید که از طبیعی بودن و بهداشتی بودن آن مطئن باشید.
با توجه به اینکه به نمک های یددار خوراکی که از معادن استخراج می شود، ید اضافه می کنند و مواد شیمیایی دیگری هم به آن افزوده می شود، بهتر است افراد نمک دریایی را در برنامه غذایی خود قرار دهند. زیرا در هر صورت، نمک تصفیه شده دریایی می تواند فوایدی برای بدن داشته باشد و نمک های یددار تنها به دلیل داشتن مزه شوری، چاشنی و طعم دهنده ای برای غذا محسوب خواهد شد.

فواید نمک دریایی

فواید نمک دریایی چیست؟

حال که متوجه شدید استفاده از نمک دریایی بیش از نمک یددار مورد تایید متخصصان تغذیه است، وقتش رسیده تا با فواید نمک دریایی آشنا شوید.
فواید نمک دریایی عبارت است از:

  • جوانسازی، شاداب سازی و درخشندگی پوست و مو
  • درمان کننده خستگی و کسالت
  • کمک به سم زدایی بدن
  • سفید کردن و جرم گیری دندان ها
  • تنظیم کننده فشار خون
  • تقویت کننده دستگاه گوارش

البته این ها مواردی از استفاده نمک دریایی هستند اگر به صورت خوراکی مصرف شود.
بسیاری از کارخانه های سازنده لوازم آرایشی و بهداشتی، از نمک دریا برای تهیه محصولات پوستی خود استفاده می کنند. زیرا نمک دریا می تواند لایه برداری مناسب برای پوست به شمار رود. همچنین قرار دادن ناخن ها در نمک دریا سبب می شود تا ناخن ها به درخشندگی و استحکام بالایی برسند.
حال که از فواید و ویژگی های نمک دریایی مطلع شدید و دریافتید که چرا متخصصان تغذیه استفاده نمک دریایی را به همگان توصیه می کنند، می توانید با در نظر گرفتن تمامی جوانب، نمک مصرفی خود در طول روز را انتخاب نمایید.

 

 

جهت خرید و فروش این محصول میتوانید با ما در ارتباط باشید:مدیر فروش: مهندس بهزاد بیوتی
راه های ارتباطی:شماره موبایل: 09120437535شماره موبایل: 09364130149آدرس کانال: businesssalt@

این مطلب چه اندازه برایتان مفید بوده است؟

میانگین امتیاز 0 / 5. تعداد رأی: 0

منتظر اولین رای شما هستیم 👋

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *