سنگ نمک آبی یکی از کمیاب ترین و نایاب ترین انواع سنگ نمک در جهان می باشد

 

معرفی کامل سنگ نمک آبی رنگ

همانطور که می دانید، سنگ نمک های معمولی که از معادن استخراج می شوند بر اساس شرایط محیطی، میزان ناخالصی های موجود در آنها متفاوت است.

در حالت کلی، هر چه میزان ناخالصی سنگ نمک کمتر باشد، شفاف تر بوده و متعاقبا، مزه شوری آن هم بیشتر خواهد بود. در معادن سنگ نمک، ممکن است رگه هایی با رنگ های آبی و صورتی مشاهده شود که میزان مواد معدنی ان متفاوت است.

سنگ نمک آبی، میزان پتاسیم بیشتری داشته و گفته می شود که رنگ آبی آن، به دلیل وجود همین پتاسیم زیاد است.

اگر بخواهید در خصوص طعم و مزه سنگ نمک آبی بدانید، باید گفت که این نوع از سنگ نمک، در ابتدا مزه ای قوی وتند داشته و در ادامه این مزه ملایم و متناسبی پیدا می کند.

 

در اکثر رستوران های معروف اروپا همواره نمک آبی به عنوان چاشنی غذا بر سر میز حضور دارد. این موضوع اهمیت این ماده طبیعی و کمیاب را می رساند.

تعیین قیمت و فروش سنگ نمک آبی در بازار فروش

همانطور که گفته شد، رگه هایی از سنگ نمک آبی و  صورتی در معادن نمک یافت می شود و همین موضوع سبب شده تا تناژ استخراج آن بسیار کمتر از نمک های معمولی باشد.

کمیاب بودن این سنگ نمک سبب شده قیمت خرید و فروش سنگ نمک آبی در بازار جهانی بالا باشد.

سنگ نمک آبی همواره در بازار فروش، به عنوان یک نمک گران قیمت و لوکس شناخته می شود.

در خصوص نحوه تعیین قیمت سنگ نمک  آبی در بازار، باید گفت که بر اساس میزان تناژ تولیدی، تقاضا در بازار، صادرات آن به کشورهای مختلف و همچنین نوع بسته بندی، سنگ نمک آبی قیمت گذاری می شود.

قیمت سنگ نمک آبی به دلیل اینکه جنسی کاملا صادراتی است وابستگی زیادی به قیمت ارز دارد.

 

 

صادرات سنگ نمک آبی

آیا می دانید که سنگ نمک آبی در کدام کشورها بیشتر مشتری دارد؟ بیشتر مشتریان نمک آبی کشورهای اروپایی و آمریکا هستند. نمک آبی به دلیل پتاسیم زیادی که دارد سبب آرامش اعصاب شده و شادی آور است.

ضمن اینکه به عنوان طعم دهنده غذا طعمی بسیار عالی را به غذا می دهد.

 

 

سنگ نمک آبی، تنها در معادن سنگ نمک ایران و شهر گرمسار یافت می شود و در کشورهای دیگر قابل پیدا کردن نیست. به همین دلیل است که کشورهای آمریکایی و اروپایی، نمک آبی را از ایران خریداری می نمایند و مشتریان اصلی این نوع نمک هستند.

فروش سنگ نمک آبی یکی از راه های ارز آوری برای کشور است

این مطلب چه اندازه برایتان مفید بوده است؟

میانگین امتیاز 0 / 5. تعداد رأی: 0

منتظر اولین رای شما هستیم 👋

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *