نمک آبی چیست و چه خواصی دارد

نمک آبی رنگ که در سطح جهان با نام blue salt Persia شناخته می شود همان نمک خوراکی یا نمک طعام است که به دلیل دارا بودن مواد معدنی خاصی همچون سیلویوت ، آهن ، کلسیم و پتاسیم و تحت شرایط آب و هوایی و جوی خاص و نیز فشار و رطوبت به این رنگ درآمده است.
رنگ آبی کریستال های این نوع نمک به صورت طبیعی و کاملا اورجینال ایجاد شده و نمی توان کریستال های بزرگ آن را رنگ نمود. ولی برخی افراد سودجو ، دانه بندی های ریز نمک معمولی را رنگ می کنند. روش تشخیص نمک آبی اصل از تقلبی به صورت زیر است
۱٫ کریستال های بزرگ نمک باید دارای رگه های آبی رنگ در داخل خود باشد.
۲٫ چنانچه نمک آبی کوبیده شود ، دانه های ریز شده سفید رنگ بوده و به رنگ آبی نخواهد بود.
۳٫ نمک آبی به طور کامل آبی رنگ نیست بلکه شفاف بوده و رگه هایی از رنگ آبی در داخل آن وجود دارد.
در بسیاری از کشور های جهان از نمک آبی به منظور های مختلفی استفاده می کنند. برخی از مردم دنیا به دلیل زیبایی چشم نوازی که نمک آبی دارد آن را در معرض دید قرار می دهند و برخی برای رفع چشم زخم آن را مصرف می کنند. همچنین در برخی نقاط از نمک آبی رنگ به دلیل مواد معدنی موجود در آن استفاده می شود. قیمت نمک آبی بسیار بیشتر از نمک ها معمولی است زیرا این ماده بسیار کمیاب بوده و به شکلی نادری در رگه هایی از برخی معادن نمک یافت می شود.

خواص سنگ نمک آبی رنگ

سنگ نمک آبی رنگ ایران با داشتن پتاسیم طبیعی و خواص درمانی و دارویی یکی از بهترین نمک های دنیا می باشد.

نمک، بی تردید مهم ترین ادویه و طعم دهنده در آشپرخانه ها است. بدون آن، بیشتر وعده های غذایی بی مزه و غیر قابل خوردن خواهد بود. همان طور که می دانید انواع مختلفی از نمک در جهان وجود دارد که یکی از کمیاب ترین آنها سنگ نمک آبی رنگ است.

این نوع سنگ نمک تنها در کوه های اطراف شهر سمنان و گرمسار یافت شده و به علت داشتن مواد معدنی غنی مانند پتاسیم، آهن و روی و کلسیم، دارای خواص بی نظیری است. یر طبق آنالیزهای اولیه ای که شرکت ما در آزمایشگاه های معتبر ایران انجام داده است، نمک آبی ایران دارای خلوص کلرید سدیم بالاتر از ۹۵% می باشد.

خواص این نمک عبارتند از: خاصیت ضد عفونی و ضد باکتری، تنظیم فشار خون، تنظیم تعادل بدن، ضد استرس قوی، تنظیم خواب، کمک به هضم غذا، رفع برخی از مشکلات تنفسی، افزایش ایمنی بدن، جلوگیری کننده از اسپاسم عضلات، مفید برای بهداشت دهان و دندان و بسیاری دیگر.

در هر صورت توجه داشته باشید که زیاده روی در مصرف هر ماده غذایی و نمک سبب بروز نتایج عکس خواهد شد. پس نباید در مصرف زیاد نمک آبی زیاده روی کنید.

 

این مطلب چه اندازه برایتان مفید بوده است؟

میانگین امتیاز 0 / 5. تعداد رأی: 0

منتظر اولین رای شما هستیم 👋

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *