نمک

نمک


نمک تصفیه شده سودمند چه نقشی در بدن دارد؟

نمک تصفیه شده سودمند یکی از مواد مورد نیاز برای سوخت وساز مواد غذایی در بدن، انتقال پیام های عصبی و کارکرد صحیح عضلات است. این ماده به مقدار محدود مورد نیاز بوده و مصرف متعادل آن لازم است. به طور مثال در هنگام اسهال و استفراغ و یا فعالیت شدید بدنی و در هوای گرم با مصرف کمی نمک می توان املاح از دست رفته بدن را جبران کرد.

نمک یددار نسبت به سایر انواع نمک برتری دارد، اما باید دانست که نمک یددار تصفیه شده بسیار بهتر از دیگر نمکها می باشد . به همین دلیل سرآشپزها آن را ترجیح می دهند زیرا چسبندگی بهتری به پوست، هم برای ماهی و هم برای گوشت دارد و این پایبندی نه تنها فرآیند چاشنی را بسیار آسان تر و ساده تر می کند، بلکه به مسئول غذا اجازه می دهد تا به راحتی مقدار مناسب نمک را در غذا قرار دهد.

نمک سودمند
نمک سودمند

چه مقدار نمک تصفیه شده سودمند بخوریم؟

در حال حاضر مصرف نمک تصفیه شده سودمند که بویژه در غذاهای آماده به میزان زیاد مورد استفاده قرار می گیرد در کشور ما بالا است. طبق توصیه سازمان بهداشت جهانی، حداکثر مقدار مصرف روزانه نمک پنج گرم است. این درحالیست که میزان مصرف نمک در کشور 2 تا 3 برابر این مقدار برآورد شده است. نمک دریافتی شامل نمک نمکدان، نمک موجود در مواد غذایی و نمک اضافه شده به غذا در زمان طبخ است.

نمک به مقدار مناسب مصرف شود و کلیه ها هم سالم بوده و عملکرد خوبی داشته باشند نمک مورد نیاز بدن تامین می شود، اما در صورت تداوم مصرف زیاد نمک و مواد شور و یا اختلال در کارکرد کلیه ها یا یکی از سیستم های مربوط به دفع،نمک اضافی موجب تجمع آب در بدن شده و ایجاد ورم در تمام و یا قسمت هایی از بدن می شود. مصرف زیاد نمک و غذاهای شور از عوامل موثر بر افزایش فشار خون و بروز بیماری های قلبی – عروقی به ویژه در افرادی که سابقه این بیماری ها را در خود یا خانواده دارند، می شود. طبق تحقیقات مشخص شده است که دریافت زیاد نمک علاوه بر افزایش فشار خون، اثرات مضر دیگری نظیر سکته قلبی، پوکی استخوان، سرطان معده، آسم و … نیز بر سلامت دارند.

نمک سودمند
نمک سودمند

مزایای نمک تصفیه شده یددار سودمند چیست؟

مزیت اصلی که هر فردی با استفاده از نمک یددار می تواند داشته باشد این است که می تواند به راحتی از کمبود ید جلوگیری کند بدون اینکه مجبور باشد. چیزهای زیادی در مورد رژیم غذایی خود تغییر دهد و کمبود ید می تواند منجر به گواتر، تاخیر در رشد و انواع دیگر مشکلات مربوط به سلامت عمومی شود.

انواع دیگر نمک که به خوبی نمی‌چسبند، می‌توانند به راحتی از دست نگهدارنده، نمک‌زدایی غذا یا زیر نمک بریزند و وقتی صحبت از طعم و مزه به میان می آید. هر دو نوع نمک، چه قبل و چه بعد از پختن، نتایج مشابهی دارند، با تفاوتهای بسیار کمی در نتایج و با این وجود، نمک یددار کمی رقیق‌تر از نمک کوشر است بهتر است به عنوان نمک خوراکی، برای پخت و پز یا چاشنی غذاهایی مانند سالاد و سوپ استفاده شود.

برای هر نوع استفاده دیگری که ممکن است داشته باشید، نمک کوشر بهتر است، فقط به این دلیل که به شما امکان می دهد غذای خود را دقیقاً تا جایی که می خواهید به راحتی مزه دار کنید و نمک یددار باید بیشتر به عنوان راهی برای درمان کمبود ید استفاده شود.

زیرا در هر نوع مصرف دیگری به جز برای سرو نمک رقیق، ضرری نسبت به نمک کوشر دارد و جدا از فواید سلامتی که در بالا ذکر شد، نمک یددار مقدار دیگری نیز تولید می کند.

خرید نمک طعام تصفیه شده سودمند

برای خرید نمک طعام تصفیه شده اولین نکته ای که باید در نظر داشته باشید این مورد که بهداشت در تولید آن به طور کامل رعایت شده باشد. نکته دوم در خرید اهمیت دارد و سه بندی است شما باید از دسته‌ بندی‌ های تهیه کنید که رطوبت در آن نفوذ نکند و دوام بالایی داشته باشد.

هنگام خرید برند تولید کننده محصول دقت داشته باشید و خرید از برندهای متفرقه خودداری کنید چرا که در برخی از کارگاه های خانگی این محصولات را بسته بندی می کنند.

هیچ تضمین بهداشتی برای محصولات تولید شده در کارگاه های متفرقه و همچنین نمک های فله ای وجود ندارد.

نمک سودمند
نمک تصفیه شده سودمند

خرید نمک یک کیلویی تصفیه شده سودمند

قبل از خرید نمک تصفیه شده سودمند یک کیلویی باید ابتدا سرانه مصرفی خود و خانوارتان را تعیین نمایید و این کار از طریق مشورت نمودن با فردی آگاه از جمله پزشک به دست خواهد آمد زیرا همانطور که پیشتر ذکر گردید، میزان مصرفی هر فرد متفاوت است. حال می توانید بر اساس عدد به دست آمده حجم نمک مورد نیاز خود را تعیین نمایید اما باید مدت زمان را نیز در نظر بگیرید و مثلا برای 3 ماه خود خریدتان را انجام دهید.

بر روی بسته بندی محصول اطلاعات ارزشمندی وجود داشته که بسیاری از افراد از آن غافل می شوند اما مواردی همچون تاریخ تولید، انقضا، میزان مواد افزودنی و ترکیبات همگی در آن وجود دارند.

سعی کنید همواره از نمک های یددار استفاده نموده تا دچار کمبود این ماده ارزشمند و عوارض آن نگردید.

قیمت نمک یک کیلویی  تصفیه شده سودمند و نحوه خرید

با وجود فراوانی نمک در کشور عزیزمان می توان توقع قیمتی منطقی و نازل برای این محصول داشت.

اما همچنان بین نمک های مختلف اختلاف قسمتی شاهد بوده و این امر به خاطر برند، کیفیت، درصد ناخالصی، حجم بسته بندی، خرید به صورت عمده یا جزعی و نحوه ارسال کالا می باشد.

قیمت نمک یک کیلویی چیزی در حدود 9000 تومان تا 15000 تومان می باشد.

اگر برای خرید این محصول دنبال راهنمایی هستید، همکاران ما آماده بوده تا شما را به طور کامل هدایت نمایند.

کافیست تا با شماره تلفن های ما تماس گرفته و خریدتان را انجام دهید.

این مطلب چه اندازه برایتان مفید بوده است؟

میانگین امتیاز 0 / 5. تعداد رأی: 0

منتظر اولین رای شما هستیم 👋

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *