نمک پوسان

نمک یکی از مواد غذایی ضروری برای بدن است و به عملکرد صحیح بدن و مغز کمک می کند.
اما مصرف نمک غیر استاندارد می تواند خطرات بیشماری را برای بدن داشته باشد.

 

نمک دلچسب و ضربان قلب

بیشترین اثر مفید نمک استاندارد، ثابت کردن ضربان غیر عادی قلب است و به تنظیم فشار خون شما کمک می کند.

راز نمک بسته بندی تصفیه شده دلچسب چیست؟

حذف تمام ناخالصی ها و املاح زیان آور با روش تصویه جدید که تبلور مجدد نام دارد.

نمک دلچسب و هضم غذا

خوردن مقدار کمی نمک قبل از غذا، باعث می شود میکروب های معده به سرعت از بین بروند.

طرح تهیه و بسته بندی نمک تصفیه شده

نمک طعام یکی از مواد ضروری در رژیم غذایی و مهم ترین ماده الکترولیت موجود در مایعات سلولی و خارج سلولی است افزایش روزافزون و گستردگی کاربردهای آن سبب شده تا از آن به عنوان ماده با 14000 کاربرد یاد شود.

مصارف خوراکی نمک

نمک در صنایع غذایی به عنوان طعم دهنده و نگهدارنده در فرآوری مواد غذایی و جلوگیری از فساد آنها مانند صنایع کنسرو سازی، بسته بندی گوشت، آرد کردن، خوراک دام و … استفاده می شود.به طور کلی موارد استفاده از نمک در صنایع غذایی عبارتند از:

الف) به عنوان چاشنی در ایجاد طعم و مزه غذا موثر است نمک طعم و مزه بسیاری از غذاها را تغییر داده آنها را مطبوع و خوشایند می سازد.

ب) به عنوان نگهدارنده و محافظ، رشد و تکثیر باکتریهای گوناگون، مخمر و کپک ها را به تعویق می اندازد بنابراین در گوشت، لبنیات، ترشی ها ، زیتون، مارگارین، سس سالاد و بسیاری از مواد غذایی دیگر به عنوان نگهدارنده عمل می کند همچنین به عنوان عامل نگهدارنده در پخت غذاها، تولید کنسروها، و مواد سفید کننده با اسید به کار می رود.

ج) نمک به عنوان binder در سس ها و گوشت ها عامل تشکیل دهنده یک ژل اجباری از گوشت، چربی، نمک و رطوبت است.

د) در فرآیند تولید فرآورده های گوشتی، نمک به جذب سریع آب توسط پروتئین کمک میکند و باعث ایجاد حالت تردی و در عین حال انسجام در بافت گوشت می شود.

ه) به عنوان یک عامل کنترل کننده تخمیر در تولید نان، پنیر و سس ها عمل میکند.

 

درباره محصول

در جهان تولید نمک با روش مختلف صورت می‌گیرد. روش هیدرومیل با توجه به نیاز کمتر استفاده از انرژی­های فسیلی در فرآیند تصفیه نسبت به سایر روش­ها، به عنوان روش سبز معرفی می­‌گردد.

ماده اولیه تولید این محصول از نوع تبخیری و نمک دریاچه می­‌باشد که با استفاده از آب و روش فیزیکی ناخالصی­های آن حذف و به درجه خلوص تعیین شده نمک خوراکی(99/2 درصد) می­‌رسد.

از امتیازات این روش می توان به قیمت مناسب ،  تنوع دانه بندی به واسطه امکان تفکیک دانه­‌بندی و پوشش نیازهای مشتریان در طیف گسترده­‌ای از صنایع تولیدی و صنعتی کشور اشاره نمود

 

نظارت بر کلیه مراحل تولید، بسته­‌بندی و ارسال محصول توسط همکاران  بخش آزمایشگاه که به عنوان آزمایشگاه همکار اداره استاندارد و نیز همکار سازمان غذا و دارو معرفی گردیده است صورت می­‌پذیرد.

 

این مطلب چه اندازه برایتان مفید بوده است؟

میانگین امتیاز 0 / 5. تعداد رأی: 0

منتظر اولین رای شما هستیم 👋

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *