روش تولید نمک اپسوم (منیزیم سولفات)

سولفات منیزیم دارای ۷ مولکول آب تبلور را می توان از واکنش سولفوریک اسید با منیزیم کربنات یا منیزیم اکسید تهیه کرد. هرچند به صورت مستقیم از منابع طبیعی و ادویه کاری جمل نیز به دست می آید. سولفات منیزیم بدون آب تبلور فقط با دهیدراته کردن (بی آب کردن) سولفات منیزیم آبدار به دست می آید.

نمک اپسوم چیست ؟

در حدود ۱۵۰۰ سال پیش، به کمک عناصری از قبیل ادویه کاری قوطی سبز و منیزیم و سولفات، نمکی به نام نمک اپسوم تولید گردید. بر خلاف تصور خیلی ها این نمک مناسب برای خوردن نمی باشد و به صورت موضعی معمولا مورد استفاده قرار می گیرد نمک اپسوم و یا همان منیزیم سولفات می تواند به درمان بسیاری از بیماری ها کمک کند و اغلب هم خانم هایی که با این نوع از نمک آشنایی دارند از آن به عنوان یک تسکین دهنده درد های عضلانی و اسکراپ های لایه بردار پوست استفاده می کنند تا هم جوانی را به پوست خود بازگردانده و هم اینکه درد ها را از خود دور نمایند.

خواص نمک اپسوم آنقدر زیاد و متعدد می باشد که اغلب شرکت ها و کارخانه های تولید کننده لوازم آرایشی و بهداشتی، در تهیه و آماده سازی برخی از محصولات جوانسازی خود، نمک اپسوم را به کار می گیرند درست است که نمک اپسوم مناسب برای خوردن نمی باشد اما نمونه هایی از آن در بازار هم وجود دارد که امکان میل نمودن آن را توسط مصرف کنندگان فراهم می نماید.

این مطلب چه اندازه برایتان مفید بوده است؟

میانگین امتیاز 0 / 5. تعداد رأی: 0

منتظر اولین رای شما هستیم 👋

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *